ایران بیش از هزارجلد کتاب به دانشگاههای جنوب شرق آسیا اهدا کرد

ترکیب تیم تیراندازی دانشجویان برای حضور در رقابت های جهانی دانشجویان در مالزی اعلام شد
۱۳۹۳-۰۲-۱۳
آمادگی برای تشکیل کمیته مشترک علم و فناوری ایران–سوئد
۱۳۹۶-۱۰-۲۹

ایران بیش از هزارجلد کتاب به دانشگاههای جنوب شرق آسیا اهدا کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از رایزنی علمی ایران در شرق آسیا، این آثار نفیس ایرانی به کتابخانه های مرکزی دانشگاههای بزرگ و مراکز پژوهشی- تحقیقاتی مالزی در ماههای بهمن و اسفند ۹۶ در سراسر این کشور اهدا شده است.
دکتر عباس قنبری باغستان، رایزن علمی ایران در شرق آسیا در این باره گفت: این کتابها متعلق به شعرا و مفاخر ادبی ایران در حوزه های مختلف تاریخی، فرهنگی و ادبی کشور به دو زبان به نگارش درآمده است.
کتابخانه های دانشگاههای ‘یوام’، ‘یوپی ام’، ‘یوکی ام’، ‘یواس ام’، ‘یو تی ام’ ،’موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته اسلامی(IAIS)’، ‘مرکز مطالعات پیشرفته در مورد اسلام، تمدن و علم دانشگاه یو تی ام'(کاسیس) ، ‘دانشگاه یو آی تی ام’ شاه عالم و ‘دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی’ از مراکز علمی مالزی بودند که این کتاب ها را دریافت کردند.
به گفته وی، همچنین پیشتر، حدود ۵۰۰ جلد کتاب نفیس ادبی؛ تاریخی و فرهنگی مربوط به ایران به کتابخانه های دانشگاه های اصلی کشورهای اندونزی و برونئی دارالسلام در جنوب شرق آسیا اهدا شده است.
قنبری افزود: ‘دانشگاه اندونزی’، ‘دانشگاه شریف هدایه’، ‘دانشگاه محمدیه شعبه جاکارتا’ و ‘وزارت امور دیانت اندونزی’از جمله مراکزی بودند که این آثارفرهنگی- تاریخی را دریافت کردند.
براین اساس، کتابخانه های مرکزی دانشگاه بین الملل اسلامی برونئی دارالسلام، دانشگاه یو بی دی (برونئی دارالسلام) نیز دریافت کننده این آثار بودند.
قنبری گفت: توزیع این کتاب ها با همکاری نمایندگان دانشجویان ایرانی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی مختلف
در کشورهای مالزی، اندونزی و برونئی و با هدف تقویت روابط علمی- فرهنگی انجام شد که مورد استقبال این کتابخانه های این مراکز علمی نیز قرار گرفت.
دیوان حافظ، بوستان و گلستان سعدی، پرده نای (مولوی)، کیمیای سعادت (غزالی) ۱و۲، شاهنامه فرودسی، رستم و سهراب، پهلوان جهان (برگزیده شاهنامه فردوسی)، سیصد و شصت و پنج روز (در صحبت مولانا)، شاهکار نگارگری ایران، رباعیات حکیم عمر خیام و چندین عنوان دیگر از جمله آثار نفیس فرهنگ و هنر ایرانی بودند که در کتابخانه های دانشگاهها و مراکز علمی کشورهای جنوب شرق آسیا قرار گرفتند.
این کتاب ها از سوی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین پژوهشکده اسلام و غرب به دانشگاه های این سه کشور جنوب شرق آسیا اهداء شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *